Reklamacje
 
Pobierz protokół reklamacyjny
 
 
Instytucje, do których konsumenci mogą się odwołać oraz uzyskać odpowiednie informacje lub praktyczną pomoc
Każdy Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń – w tym m.in. może zwrócić się do miejskich (powiatowych) rzeczników konsumenta, jak również do Federacji Konsumentów. Szczegółowe informacje w tym zakresie można znaleźć na stronie internetowej:
 
http://www.uokik.gov.pl/rzecznicy_konsumentow.php
 
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/
 
Ponadto Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, działającego przy Inspekcji Handlowej, jak również do zwrócenia się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego. Szczegółowe informacje w tym zakresie można znaleźć na stronie internetowej
 
http://spsk.wiih.org.pl/
 
jak również na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowych.